Pesta Durian Shah Alam

Ri nie cuti panjang … Bawak isteri dan anak gi PKNS Shah Alam…Kakaknya tak ikut gi kursus motivasi di Kajang…. Maka kami bertiga jer… sampai2 dah ramai orang… Tahun lepas pon macam nie jugak …tapi promotion bayar RM15 seorang makan durian sampai kenyang…tapi bila datang katanya durian RM15 dah habis….Tahun nie…dah takde promotion tu kena…

‘Lakse Kuale’

Baru-baru nie, ambik peluang balik ke Gerik, gi kenduri anak sedara disana sambil mengahantar anak sulong balik ke kampung menemani opah dan atoknya yang kerinduan. Balik dari sane, singgahlah di Kuala Kangsar, Hari Ahad …. ader pasar pagi..maka ramailah orang mengambil peluang berniaga disini. Macam-macam ader dari kuih tradisonal hinggalah ke ikan sungai pon ader……

Ohh…. Laksa

Laksa… memang makanan kegemaranku termasuk anak-anak dan mak tercinta yang berasal dari Penang. Masakan berupakan seperti mee yang dibuat daripada beras dengan kuah asam ikan disertai dengan sayuran ulaman dan telur rebus. Mengikut mak aku.. dulu-dulu laksa hanya berharga 20sen tapi sekarang nie dah mencecah hingga RM4 sebungkus. Arwah tok aku cakap pulak….kalau dulu laksa…